تیغ اره نواری الماسه

تیغ اره نواری الماسه

تیغ اره نواری الماسه یکی از کاربردی ترین و در دسترس ترین نوع اره هایی است که برای دستگاه های مخصوص اره نواری مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی ترین کار توسط همین بخش از دستگاه ها انجام می شود، پس لازم است دارای مقاومت بالایی باشند و برش های عمقی و دقیقی را به وجود آورند. آشنایی با تیغ اره الماسه این فرصت را در اختیار صنعتگران قرار می دهد که کارهای خود را با مرغوبیت بیشتری پیش ببرند و سهم بیشتری از بازار را در اختیار گیرند.

تیغ اره الماسه چه ویژگی هایی دارد؟

تیغ اره نواری الماسه ثابت کرده‌ است که یک ابزار موثر در تمامی زمینه های صنعتی است. الماسه های محکم به بدنه فلزی بسیار نازک متصل شده‌ اند، تیغه‌ های اره نواری الماسه ابزار انتخابی برای بسیاری از کارهای برش و ماشین‌ کاری می باشند و این دارای دلایلی است که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند. در فرآیند تولید فقط از با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده می شود. کل چرخه تولید به دقت کنترل می شود و تمامی نکات تولیدی با یکدیگر مطابقت داده می شوند. میانگین عمر تیغه اره نواری الماسه ۴۰ تا ۸۰ ساعت است. برخی از نمونه های درجه یک نیز وجود دارند که عمر مفید ۱۹۲ ساعته دارند و برای زمان زیادی کسب و کارها را از بابت برشکاری پوشش می دهند.

تیغ اره نواری الماسه

طول عمر بالا تنها یکی از ویژگی هایی است که در تیغ اره های الماسه دیده می شود، علاوه بر همه اینها، می توان به قیمت مقرون به صرفه و کیفیت نهایی بی نظیر اشاره داشت. برای مثال در برش انواع مختلف چوب، تیغه های مختلف به نحوی عمل می کنند که خاک اره های باقی مانده زیادی تولید می شوند، و یا در بخش هایی از چوب حالت ریش و یا شکسته شده دیده می شود. در پی استفاده از تیغ اره های الماسه این مسائل پیش نخواهد آمد، زیرا قدرت و عمق برش در آنها بیشتر است و دندانه های تعبیه شده بر روی آن دقیقا برای همین منظور بکار رفته اند.

تیغ اره الماسه چگونه تولید می شود؟

در فرایند تولید از یک تیغه دندانه‌ دار و انعطاف‌ پذیر استفاده می شود که به یک نوار فلزی جوش داده می‌ شود؛ این نوار بر روی چرخ‌ هایی که توسط دو قرقره حرکت می‌ کنند، می‌ چرخد و از طریق برش کاری یا کانتور هدایت می‌ شود. تیغه اره نواری توسط آبکاری با الماس پوشش داده می شود، فرآیندی که در آن جریان الکتریکی پوشش را روی تیغه می نشاند و کیفیت آن را به مراتب افزایش می دهد. به همین خاطر است که این محصول با نام الماسه شناخته می شود و بدین شکل در بازار مواد اولیه، تجهیزات و ابزارهای صنعتی محبوبیت پیدا کرده اند.

ماده دیگری که بر روی تیغه کشیده می شود یک ماتریس نیکل سخت و شکننده است که الماس ها را در جای خود نگه می دارد و امکان برش دقیق روی انواع مواد را فراهم می کند. در حالت ایده‌ آل، تیغه‌ های اره نواری الماسه باید در ماشین‌ های اره الماسی استفاده شوند، با این حال استفاده از آنها در دیگر دستگاه ها نیز ممکن است و محدودیتی از این باب برای فعالان صنعتی وجود ندارد. این نوع تیغ اره از آن دست محصولاتی است که قادر به دستیابی به سرعت نواری تا ۱۵۰۰۰ sfpm یا بیشتر از آن است.

تیغ اره نواری الماسه

نحوه عملکرد تیغه الماسه

قرارگیری اره بر روی محصولات موردنظر، تحت کنترل چرخ هایی هستند که محصول را در محل خود ثابت نگه می دارند و مانع حرکت آن می شوند؛ این موضوع برای داشتن برشی با کیفیت و بدون ایراد ضروری است. اصطکاک ایجاد شده توسط اره، موجب حذف مواد محصول می شود. حذف مواد در دو مرحله صورت می پذیرد که مباحثی تخصصی هستند، اما به زبان ساده می توان آنها را اینگونه شرح داد:

در مرحله اول گرمای اصطکاکی بستر را نرم می کند و دندان های مواد مذاب را از بین می برند و به محصول وارد می شوند. گفتنی است که در تیغه الماسه نوارهای فولاد کربنی نیز بکار گرفته می شوند، هدف از این کار افزایش انعطاف پذیری و به دست آوردن حداکثر عمر کاری است. این روش برای برش زیرلایه های بسیار سخت گزینه بی نقصی است.

تیغ اره نواری الماسه

خرید تیغه الماسه باکیفیت

دسترسی به انواع تیغه های مرغوب و کارآمد دغدغه ای همیشگی برای صنایع مختلف است، زیرا این محصولات هر چند مدت نیاز به تعویض دارند و بیشترین تاثیرگذاری را بر روی خروجی کسب و کار دارا می باشند؛ در صورتی که این محصولات به درستی انتخاب شوند، موجب پیشرفت و افزایش فروش خواهند شد، در طرف مقابل انتخاب و بکارگیری اشتباه آنها نیز ضرردهی به همراه خواهد داشت. توصیه ما این است که محصولات مورد نیاز خود را با شناخت و آگاهی انتخاب کنید و در کنار آن از خدمات پس از فروش نیز استفاده نمایید.

کیان صنعت تمامی توقعات مشتریان را برآورده ساخته و انواع مختلف تیغ اره ها را در اختیار همه مشتریان قرار داده است. پیش از خرید می توانید با کارشناسان فروش در ارتباط بوده و به پاسخ سوالات خود برسید.

 

مطالب مرتبطی که به شما پیشنهاد می شود:

دستگاه اره نواری آهن بر

دستگاه اره نواری دستی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.