دستگاه اره نواری دستی

دستگاه اره نواری دستی

دستگاه اره نواری دستی وسیله ای بسیار کاربردی در فعالیت های صنعتی است و هزینه های خرید، نگهداری و استفاده مقرون به صرفه ای نیز نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؛ این دستگاه جزو وسایلی است که برای برش سرد استفاده می شود، البته در ابتدا از اره نواری دستی برای برش چوب استفاده می شد، اما امروزه با پیشرفت تولید و اضافه شدن ویژگی های جدید، امکان استفاده از آن برای برش فلزات نیز فراهم آورده شده است.

اره نواری دستی چه ویژگی هایی دارد؟

از مهمترین ویژگی های مثبت این محصول، هزینه پایین خرید و نگهداری آن است، همین امر موجب شده است تا بسیاری از فعالیت های صنعتی کوچک و بزرگ، کارگاه ها و کارخانه ها فعالیت های خود را با استفاده از این دستگاه برش کاربردی صورت دهند. اره نواری دستی کوچکترین، سبکترین و کاربردی ترین دستگاه برش است که امکانات بسیار مطلوبی را در اختیار صنعتگران قرار می دهد، منظور از این امکانات، توانایی برش انواع چوب، فلز و محصولات غیرفلزی است.

با توجه به محبوبیت بالای اره نواری دستی، تولید کنندگان زیادی نیز در بازار آن وجود دارند، از این رو تنوع کالاها بسیار زیاد است و پس از خرید نیز مصرف کنندگان در رابطه با تامین قطعات، دریافت خدمات پس از فروش و نصب و راه اندازی دچار سختی نخواهند شد. دیگر ویژگی های شاخص محصول مدنظر عبارت هستند از:

  • دقت و سرعت بالا در فرایند برشکاری
  • سهولت جابجایی به علت ابعاد کم و وزن سبک
  • بهره مندی از موتوری قدرتمند
  • داشتن بدنه ای قوی و طول عمر بالا
  • دارای حالات مختلف برش کاری و اهرم برای کنترل فرایند
  • امکان استفاده سیار و برشکاری در اماکن مختلف
  • مصرف کم انرژی
  • کاهش هزینه های استخدام منابع انسانی متخصص
  • ایجاد سروصدای بسیار کمتر از محصولات رقیب
دستگاه اره نواری دستی
اره نواری دستی چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه اره نواری دستی چه کاربردهایی دارد؟

ویژگی های بیان شده برای دستگاه اره نواری مدل دستی، آن را به محصولی همه فن حریف برای تمامی کاربری ها تبدیل کرده است، به گونه ای که امروزه تمامی صنایع فلز و پروفیل، فولاد، قطعه سازی، تولید محصولات بهداشتی، تولید مصالح ساختمانی، صنعت نساجی و حتی مواد غذایی از آن بهره می برند. در ادامه کاربری این دستگاه در هر یک از صنایع ذکر شده بررسی می شوند.

  • صنعت فلز و پروفیل
    تمامی محصولات تولید شده فلزی (اغلب فلزهای سبک) مانند درب و پنجره، وسایل تزئینیف ملزومات شغلی و… در فرایند تولید به برشکاری های دقیقی نیازمند هستند که توسط اره نواری به بهترین شکل انجام می شود؛ در صورتی که فعالان این حوزه بخواهند عمل برش را با وسایل دیگری انجام دهند، ملزم به صرف هزینه و زمان بیشتری هستند.
  • صنعت ساختمان
    تامین مواد اولیه موردنیاز برای شهرسازی و ساختمان سازی نیازمند بهره مندی از دستگاه های مناسبی است؛ تولید شیشه، سنگ های ساختمانی، فلزات اصلی تشکیل دهنده بدنه ساختمان و…، اغلب با استفاده از اره نواری انجام می شود.
  • صنعت نساجی
    از اره نواری برای برش انواع پارچه، الیاف، چرم و… استفاده می شود؛ با توجه به قدرت بالای این دستگاه، استفاده آن در نساجی راندمان کاری را به مقدار ملموسی افزایش می دهد.
  • تولید مواد غذایی
    برش بسته بندی ها، فرآورده های پروتئینی نظیر گوشت قرمز، ماهی و… از اصلی ترین کاربردهای اره نواری در تولید مواد غذایی است.
دستگاه اره نواری دستی
کاربردهای اره نواری دستی

افزایش کیفیت برش با اره نواری دستی

تیغه برش اره نواری دستی می بایست با اعمال نیروی فیزیکی اپراتور از جای خود بلند شود، پس میزان دقت و کیفیت کار اپراتور نیز اهمیت بسیار بالایی در کارایی دستگاه دارد؛ علاوه بر این دقت به مسائل دیگری همچون نوع مایع خنک کننده و میزان استفاده از آن، سرعت پیشروی در برش، جنس و شرایط تیغه ها نیز در افزایش کیفیت و کارایی موثر هستند. توصیه می شود هر از چندگاهی نسبت به بررسی فنی دستگاه خود اقدام نمایید تا در صورت وجود هرگونه اختلال، در سریعترین زمان ممکن شناسایی و رفع شود. در غیر این صورت، آسیب های وارده می توانند منجر به ایجاد خسارات و هزینه های بسیاری شوند.

خرید دستگاه اره نواری دستی در کیان صنعت

وجود انواع دستگاه اره نواری و تیغ اره نواری در کیان صنعت و قرار دادن آنها در دسته بندی های مختلف، سهولت در انتخاب و خرید را برای مشتریان به ارمغان آورده است؛ عموم خریداران دستگاه اره نواری دستی می توانند نسبت به خرید هرگونه محصول مورد نیازشان اقدام نمایند، در صورت تمایل نیز می توانند پیش از خرید نسبت به دریافت مشاوره های تخصصی رایگان اقدام نمایند و از دانسته ها و اطلاعات تکمیلی گروه فروش کیان صنعت بهره مند شوند.

دسته بندی محصولات بر اساس کاربرد، برند تولید کننده داخلی و خارجی، پیکربندی های اره نواری و… انجام شده است و تصاویر بسیاری از آنها در قسمت گالری تصاویر درج گردیده است. در نظر داشته باشید که محصولات موجود تنها محدود به اره نواری دستی نیستند و نمونه های نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک، افقی و… آن نیز وجود دارند، علاوه بر آنها امکان خرید دیگر کالاها، دستگاه و تجهیزات صنعتی نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.