دستگاه اره نواری چوب بری

دستگاه اره نواری چوب بری

نجاری، چوب بری و تولید کالاهای چوبی تنها با استفاده از چکش و اره پیش نمی رود، بلکه برای پیشرفت در این صنعت، نیاز به دستگاه ها و وسایل مختلفی وجود دارد، یکی از این ابزارهای مهم و اساسی، دستگاه اره نواری چوب بری است. این محصول از نظر کاربری دارای سه دسته بندی اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی است، در نتیجه در انتخاب و خرید آنها دست مشتری باز است و می تواند بر اساس معیارهایی که مدنظر دارد، دستگاه خود را تهیه کند.

اره نواری چوب بری چیست؟

در تصور عموم، ماشین های اره برقی اغلب در برش فلز یا صنایع ساختمانی استفاده می شوند، اما علاوه بر همه اینها، عمده مصرف مدل های مختلف اره برقی، در صنایع چوب است. دستگاه اره نواری را می‌ توان به دسته‌ ها و حالت‌ های عملیاتی مختلفی تقسیم بندی کرد تا از این طریق هم تولید کننده ساختار مشتری برای عرضه محصول خود داشته باشد و هم مصرف کننده با دقت و سهولت بیشتری انتخاب خود را انجام دهد.

دستگاه اره نواری چوب بری

اره نواری چوب بری دستگاهی است که از تیغه مخصوص، بدنه فلزی، پایه های مستحکم، الکتروموتور و فلکه های نگهدارنده تشکیل شده است که همگی در کنار هم، برش چوب را ممکن می سازند؛ این کالا برای رفع نیاز تولید کنندگان به برش های دقیق تولید و عرضه شد تا بدین شکل شاهد از بین رفتن چوب، هزینه و زمان کمتری در فعالیت های تولیدی باشیم. این نکته نیز قالب توجه است که برخی از اره نواری های مخصوص چوب بری، فاقد پایه نگهدارنده هستند که در ادامه آنها را نیز از منظر ظاهری و کاربردی بررسی می کنیم.

با انواع دستگاه اره نواری چوب بری آشنا شوید

تنوع در این محصولات بسیار زیاد است و با کلیک بر روی این عبارت می توانید تمامی آنها را ذکر ویژگی ها و تحلیل تخصصی مشاهده نمایید. سه دسته اصلی از دستگاه های اره نواری مخصوص برش چوب در ادامه بررسی شده اند که عبارت هستند از:

  • اره نواری رومیزی
  • اره افقی
  • دستگاه اره نواری عمودی

اره نواری رومیزی

اره رومیزی دستگاهی با تیغه اره دایره ای بزرگ و موتور پرسرعت است. حالت کار بدین صورت است که اپراتور جسم چوبی را به سمت تیغه دایره ای دندانه اره ای نزدیک می کند؛ تیغه های اره با سرعت بالا در موقعیت ثابتی می چرخند و بر روی سطح محصول ​​فشار وارد می کنند تا فرآیند برش بطور پیوسته انجام پذیرد. اره رومیزی با توجه به نیازهای مختلف با انواع تیغه اره قابل تعویض می باشد، این یعنی می توان تیغه را با مدل های گوناگون تعویض نمود و از این طریق کاربرد آن را افزایش داد. همچنین امکان اصلاح ارتفاع و زاویه تیغه اره و شخصی سازی بر اساس نوع کاربری موردنظر نیز وجود دارد. کار با این نوع دستگاه ها ساده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

اره های رومیزی به سادگی حمل می شوند و از لحاظ جابجایی مشکلی را برای مصرف کننده به وجود نمی آورند، به همین واسطه است که برخی از افراد از این محصول صنعتی برای انجام امور سیار استفاده می کنند.

دستگاه اره نواری چوب بری

اره افقی

همانطور که از نام این محصول پیداست، در برش های افقی استفاده می شود و شرایط را برای انجام برش های عرضی فراهم می نماید؛ این دستگاه در برش قطعات بزرگ چوبی مانند کنده درخت نقش دارد، البته نباید کاربرد آن را به همین یک نوع محدود بدانید. اره افقی یک ماشین برش همه کاره است و با تیغه های قابل تعویض و قدرتمند، علاوه بر چوب، در برش دیگر محصولات نیز قابل استفاده می باشد. برای برش دیگر محصولات، نیاز است که نسبت به تغییر تیغه اره و جابجایی آن با نمونه های مناسب اقدام نمایید.

دستگاه اره عمودی تاجی شک

این نوع از اره ها برای تنظیم زاویه برش طراحی شده اند. برخی از محصولات چوبی مثل تابلوها، وسایل تزئینی، مبلمان، دکوراسیون منزل و… می بایست از زیبایی قابل قبولی برخوردار باشند، زیرا در کل دسته ای از مشتریان محصولات چوبی را تنها به علت زیبایی خریداری می کنند. بدین ترتیب می فهمیم که در تولید کالاهای چوبی، گاهی نیاز به ظریف کاری نیز وجود دارد.

اره نواری چوب بری

زمانی که به یک زاویه خاص و دقیق نیاز دارید، و یا می خواهید فرم دهی و پیرایش ویژه یا را انجام دهید، به اره عمودی تاجی شکل و وسیل مشابه آن نیاز پیدا خواهید کرد. دو طرف این دستگاه را می توان ۴۵ درجه چرخاند و حتی می شود از آن برای برش های ۹۰ درجه نیز استفاده کرد. اضافه کردن را می توان برای ۹۰ برش انجام داد. وجود پایه های مستحکم و پیچ شدن آنها به زمین، حداقل جابجایی را ممکن می سازد و ظرافت و دقت بالا را به ارمغان می آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان کیان صنعت در ارتباط باشید.

بدانید که علاوه بر دستگاه اره نواری، انتخاب نوع تیغه استفاده شده برای آن نیز بسیار مهم است؛ تنوع این کالاها ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود، برای همین در مقالات زیر نکات مفیدی گفته شده اند:

انتخاب بهترین تیغ اره نواری برای برش چوب

انواع تیغ اره های نواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.