دستگاه اره نواری عمودی

دستگاه اره نواری عمودی

پیشرفت صنعتی و تولید کالاهای جدید با ویژگی های بهتر، نیازمند برخی از وسایل و ابزارهای فنی است، این ابزار و دستگاه ها فرایند تولید را سریعتر، ساده تر و کم هزینه تر می کنند. دستگاه اره نواری عمودی از این قبیل تجهیزات است که کاربردهای بسیار زیادی در انواع فعالیت های وابسته به فلز و چوب دارد.

دستگاه اره نواری چیست؟

از سری کالاهای تولید شده صنعتی است که برای فعالیت های برشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. برش های صنعتی می بایست دارای دقت بسیار بالایی باشند تا مشکلاتی در روند تولید ایجاد نشود، با این تفاسیر انجام برش توسط نیروی انسانی درصد خطای بالایی دارد. همین مسائل باعث به وجود آمدن و بکارگیری کالاهای مدنظر شد. پیشینه تولید و استفاده از دستگاه های اره نواری به سال ۱۸۰۹ میلادی باز می گردد، زمانی که ویلیام نیوبریک نسبت به اختراع و عرضه اره های دوطرفه ثابت اقدام نمود.

دستگاه های اره نواری انواع مختلفی دارند، برای مثال نمونه های زیر چند دسته بندی موجود در بازار این کالاها هستند:

  • اره نواری فلز بر
  • اره نواری چوب بری
  • دستگاه های اره نواری مواد غذایی و بهداشتی

همچنین باید در نظر داشت که این محصولات بر اساس اندازه، نوع تیغه تعبیه شده، نحوه عملکرد و همینطور شکل قرارگیری عمودی یا افقی نیز دارای تفاوت های زیادی هستند.

دستگاه اره نواری عمودی

تولید اره نواری عمودی

این دسته از محصولات بخش های مختلفی دارند که در طی فرایند تولید به یکدیگر اتصال پیدا می کنند؛ آشنایی با ویژگی های هر بخش و نحوه عملکرد آنها باعث می شود در صورت بروز مشکل و یا اختلال در عملکرد، توانایی بررسی و عیب یابی را داشته باشید. در ادامه برخی از بخش های اره نواری عمودی معرفی و بررسی شده اند.

بدنه

اصلی ترین بخش از دستگاه است که دیگر قسمت ها با اتصالات گوناگون به آن متصل می شوند؛ این بخش می بایست دارای مقاومت بسیار زیادی باشد، از طرفی لازم است تحمل وزن بالایی داشته باشد، به همین واسطه اغلب از جنس فولاد، چدن و یا آلیاژهای مقاوم تولید می شود.

استفاده از چدن برای تولید بدنه گزینه های بسیار مناسب است، زیرا مانع تکان خوردن های بیش از حد دستگاه می شود و کیفیت و دقت کار را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بهره مندی از بدنه های آهنی نیز دارای مزیت منحصر به فردی است، بدین صورت که پایه ها به زمین پیچ می شوند و جابجایی دستگاه به حداقل مقدار خود می رسد.

اره نواری عمودی

موتور دستگاه

با نام الکتروموتور نیز شناخته می شوند و نیروی مورد نیاز برای فعالیت تیغ اره را تامین می نمایند. مشتری می بایست در حین خرید به ویژگی های الکتروموتور توجه زیادی داشته باشد، زیرا تاثیر مستقیمی بر روی راندمان کاری دارد و هزینه های پرداختی برای نگهداری دستگاه و همینطور مصرف انرژی را تعیین می نماید.

فلکه ها

منظور از فلکه ها، قسمت های چرخانی است که در تعیین موقعیت قرارگیری محصول مدنظر نقش دارند. محصولاتی که قرار است تحت برش قرار گیرند، لازم به فیکس شدن دارند، این کار توسط فلکه ها و دندانه های دستگاه انجام می شود تا برش بطور کامل و بدون عیب و ایراد صورت گیرد.

پایه

وجود پایه دستگاه، موضوع مهمی برای کسب و کارهایی است که به دقت بالا در برشکاری نیازمند هستند؛ این پایه ها تا حد زیادی از جایجایی دستگاه و تکان خوردن جلوگیری می کنند، در نتیجه دقت برشکاری افزایش چشمگیری پیدا می کند؛ نمونه های بدون پایه نیز کاربرد بسیار زیادی دارند و می توانند مزایای زیادی را برای کسب و کارها به ارمغان آورند. در نظر داشته باشید که این محصولات جابجایی ساده ای دارند و حتی به شکل سیار نیز می توان از آنها استفاده نمود.

اره نواری عمودی

مصرف کننده در صورت تمایل می تواند پایه هایی را به شکل جداگانه برای دستگاه خود تهیه نماید و یا آن را به روش رومیزی مورد استفاده قرار دهد؛ هر دو این روش ها کارآمد هستند و نیازهای افراد را برآورده می سازند.

نکات مهم در خرید دستگاه اره نواری عمودی

  • اصلی ترین کاربرد این محصولات در زمینه برشکاری فلزات است و اگر قصد برش دیگر مواد و محصولات را دارید، گزینه های دیگری نیز برای شما وجود دارند
  • به نوع موتور، قدرت و میزان مصرف انرژی آن دقت کنید، زیرا این عوامل می توانند هزینه های نگهداری و کاربری را تحت تاثیر قرار دهند.
  • اطلاعات خود را در رابطه با تنوع محصولات و ویژگی های آنها بالا ببرید؛ در صورتی که در این زمینه به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، می توانید از مشاوره های رایگان کیان صنعت بهره مند شوید
  • خریدهای خود را از شرکت ها و نمایندگی های معتبر انجام دهید
  • در حین انتخاب و خرید علاوه بر کیفیت و قیمت، به خدمات پس از فروش نیز توجه داشته باشید، زیرا دستگاه های اره نواری کالاهایی فنی هستند و هر از چندگاهی نیاز به بررسی، تعمیر و یا تعویض قطعه پیدا خواهند کرد

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه اره نواری عمودی، با کیان صنعت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.