دستگاه اره نواری آهن بر

اره نواری آهن بر

دستگاه اره نواری ابزاری است که در نهایت کیفیت و کاربردی طراحی و تولید شده است و به منظور برش انواع فلزات مناسب می باشد. در گذشته، تیغه اره نواری از فلزی ساخته می شد که عمر نسبتا کمی در مقایسه با تیغه های امروزی داشت؛ انجام آزمایشات گوناگون، پیشرفت صنعت، تکنولوژی و ترکیب فلزات با یکدیگر سبب شد که طول عمر و همچنین بازدهی این تیغه ها افزایش زیادی پیدا کند و شرایط را برای ظهور دستگاه های جدید و بهتر فراهم سازد.

منظور از اره نواری آهن بر چیست؟

اره نواری خود از جنس فلز بسیار مستحکم و بادوام تولید شده است و تیغه ای متشکل از مواد مختلف معدنی دارد. بدین ترتیب در پی برخورد با دیگر فلزات دچار خوردگی و یا شکستگی نمی شود و به دلیل سختی بیشتر، درون آنها فرو می رود. اصلی ترین هدف از تولید این محصولات، پیشرفت صنعتی و بالا بردن سرعت ساخت و ساز بوده است، هرچند این کالاها در ادامه تأثیرگذاری خود بر روی کیفیت محصولات را نیز به اثبات رساندند‌.

این دستگاه از اتلاف زمان و هدر رفتن هزینه های تولیدی نیز جلوگیری می کند، بدین ترتیب از چند جهت صرفه اقتصادی مطلوبی را برای کسب و کارها به همراه می آورد. بدنه این دستگاه قابل انعصاف می باشد و در صورت کج شدن می توان، برش های زاویه داری در آن ایجاد کرد. اره های نواری کاربردهای زیادی دارند، اما اصلی ترین و رایج ترین زمینه کاربری آنها، در فعالیت های وابسته به فلزات است.

دستگاه اره نواری آهن بر

راهنمای خرید بهترین دستگاه نوار اره آهن بر

از مهمترین ویژگی های دستگاه، جنس تیغه، بدنه و ابعاد است که خریدار در حین تهیه باید توجه بالایی به آنها داشته باشد؛ جنس تیغه بر اساس کاربرد مدنظر مصرف کننده، جنس بدنه طبق محصولات و ابعاد نیز بر اساس محیطی که کسب و کار در اختیار دارد تعیین می شوند. نکته دیگر این است که برخی از نمونه ها قابل حمل و جابجایی آسان هستند؛ در صورتی که فرد یا شرکت خریدار آگاهی خوبی نسبت به نیاز خود داشته باشد، این موارد را مدنظر قرار می دهد.

تیغه اره دستگاه باید بتواند به راحتی دور فلکه ها به صورت دورانی بچرخد و گیرش موردنیاز را بین دستگاه و محصول به وجود آورد؛ این امر برای داشتن یک برش دقیق ضروری محسوب می شود. به همین منظور، جنس بدنه تیغه باید از سطح مناسبی برخوردار باشد. بنابراین در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب نمایید، که خاصیت فلزی و انعطاف پذیری داشته باشد. در صورتی که در رابطه با دستگاه ها و ویژگی های هر یک نیاز به مشاوره دارید، با تیم کارشناسی کیان صنعت در ارتباط باشید.

دستگاه اره نواری آهن بر

انواع دستگاه های اره نواری

اره های نواری انواع مختلفی دارند که در صنایع زیادی حضور دارند. برخی از انواع اره نواری های عمودی به شرح زیر می باشند:

اره نواری تمام اتوماتیک

دسته بندی های این محصول بر اساس اندازه و ابعاد صورت می پذیرد تا مشتری بر اساس محیطی که در اختیار دارد دست به انتخاب بزند. عملکرد دستگاه تمام اتوماتیک بسیار سریع و دقیق است. هزینه های تعمیر و نگهداری آن بسیار مقرون به صرفه است، اما قیمت اولیه خرید گرانتر است، این هم به دلیل اتوماتیک بودن دستگاه است و کاملا توجیح پذیر می باشد.

اره نواری نیمه اتوماتیک

این دستگاه معمولا برای برش هایی همچون فولاد آلیاژی، آهن، استیل استفاده می شود. هزینه آن مقرون به صرفه است، همچنین استفاده ازآن نیز آسان است و برای بکارگیری حضور نیروی کار متخصص ضروری نیست.

دستگاه اره نواری

اره نواری دستی

اره نواری دستی نسبت به دو دستگاه معرفی شده قبلی قیمت ارزان تری دارد، اما کار کردن با آن نیز کمی دشوار می باشد. از طرفی سرعت این نوع دستگاه ها دارای محدودیت است. با همه اینها، ویژگی های مثبت دستگاه، آن را به ایده آل ترین گزینه برش آهن آلات سبک تبدیل کرده است.

در رابطه با نگهداری و حمل این نوع دستگاه ها نیز خریدار شرایط خوبی را سپری خواهد کرد، زیرا وزن مناسبی دارند و جمع کردن و نصب مجدد آنها پیچیدگی خاصی ندارد.

مزایای استفاده از اره نواری آهن بر

  • سرعت بالا
  • قیمت مناسب
  • حمل آسان
  • قابلیت برش انواع مختلف از فلزات
  • امکان استفاده آسان و دقت بسیار بالا

دستگاه اره نواری آهن بر

مشکلات رایج در اره های نواری دستی

  • لغزش و لرزش نمونه های رومیزی
  • احتمال چسبیدن براده به تیغه وجود دارد

دو مورد ذکر شده به سادگی قابل حل هستند و موارد خاصی به شمار نمی آیند، اما برای تحلیل کلی محصول نیاز به بیان آنها وجود داشت.

انواع تیغ های اره نواری بر اساس کاربرد

تیغ اره نواری پروفیل بر

این نوع تیغ اره دارای بدنه ای از جنس فولاد است و زاویه دندانه طوری طراحی شده است که برای مقاطع مختلف پروفیل و برش انواع لوله و مناسب است.

 

تیغه اره نواری فلزات معمولی و رنگی

جنس بدنه این تیغه، از جنس فولاد فنر و زاویه دندانه طراحی شده ای جهت برش انواع فلزات است.

تیغ اره نواری استیل بر

جنس بدنه این تیغه نیز، از جنس فولاد فنر است و از این بابت تفاوتی با نمونه های قبلی ندارد، اما این تیغه مناسب برش انواع مختلف استنلس استیل، فولادهای سخت و آلیاژی می باشد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کیان صنعت در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

تیغ اره نواری الماسه

دستگاه اره نواری چوب بری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.