انواع تیغ اره دیسکی

تیغ اره دیسکی

تیغ اره دیسکی یا تیغ اره الماسه یکی از پرکاربردترین ابزارهای برش در صنایع مختلف است. تولیدکنندگان معتبری در دنیا به طراحی و ساخت آن اقدام می کنند که همگی از استانداردهای مشترکی پیروی می نمایند. در این وسایل صنعتی تنها تفاوت های موجود، در رابطه با ساختارهای مهندسی ساخت مانند نوع روکش بدنه دیسک، روش جوش سگمنت به بدنه و نوع نویزگیری است.

تولید تیغ اره دیسکی درجه یک

نکات بسیار زیادی در حین تولید اره های دیسکی در نظر گرفته می شوند، به همین خاطر است که شاهد تنوع بسیار زیادی در زمینه این محصولات صنعتی هستیم؛ تولید کنندگان بر اساس اهداف تولید، یعنی نوع کاربری و ویژگی های مورد انتظار، دست به طراحی و ساخت می زنند. هر یک از تیغ اره ها برای برش محصولات خاصی تولید می شوند، برای مثال تیغ اره دیسکی چوب بری با نمونه های آهن بر آن متفاوت است، پس طبیعی است که ویژگی های درنظر گرفته شده برای آنها نیز تمایزات بسیاری با یکدیگر دارد.

تیغ اره دیسکی

اهمیت جنس تیغ اره نواری

جنس تیغ اره تولید شده اصلی ترین عاملی است که بر روی طول عمر، میزان کارایی، نوع کاربری و قیمت آن تاثیرگذار است؛ جنس بدنه ممکن است با جنس دندانه های تیغه متفاوت باشد، برای مثال تیغ اره های دیسکی سگمنتال به گونه ای تولید می شوند که دارای جنس بدنه کروم وانادیوم و تیغه های فولاد HSS هستند.

هر تیغ اره مختص به یک کاربری است، از این رو نمی توان از یک تیغه انتظار داشت که در برش تمامی محصولات از هر جنسی عملکرد خوبی از خود نشان دهد. با در نظر گرفتن این نکته و تفاوت های موجود؛ لازم است خریداران در حین انتخاب محصولات، به قطر شفت و تناسب آن با دستگاه های مورد استفاده خود توجه زیادی داشته باشند، از طرفی بهتر است اطلاعات خود را در رابطه با تنوع کالاها و ویژگی های هر یک افزایش دهند.

تیغ اره دندانه ریز

تیغ اره مخصوص چوب

این تیغه مخصوص برش انواع مختلفی از چوب های نرم، سخت، تر و خشک است. بسته به نوع کار در جهت راپود (برش افقی) و غیرراپود (برش عمودی) در سایزهای متنوع برشی با کیفیت، بدون لب پریدگی و سوزاندن و سیاه شدن چوب ایجاد می کند. البته باید در نظر داشت که عدم ایجاد آسیب در محصول، به گرم یا سرد بودن نوع کاربری تیغ اره ها نیز وابسته است.

زوایه قرارگیری سگمنت ها ۱۵+ درجه و به صورت چپ و راست (WS) است. امکان استفاده از این تیغه اره ها در دستگاه های دور کن، فارسی بر و دیگر ماشین آلات نجاری وجود دارد.

قطر
mm
شفت
mm
تعداد دندانه ضخامت الماسه
mm
ضخامت بدنه
mm
۱۸ ۳۰ ۴۲ ۳/۲ ۲/۲
۲۰ ۳۰ ۴۸ ۳/۲ ۲/۲
۲۵ ۳۰ ۴۸-۶۰ ۳/۲ ۲/۲
۳۰ ۳۰ ۶۰-۷۲ ۳/۲ ۲/۲
۳۵ ۳۰ ۷۲-۸۴ ۳/۵ ۲/۵
۴۰ ۳۰ ۹۶ ۴/۰ ۲/۸

تیغ اره دیسکی برش آلومینیوم

امروزه بسیاری از وسایل، قطعات و ملزومات با استفاده از فلز آلومینیوم تولید می شوند، زیرا این فلز بسیار سبک تر، مقاوم و مقرون به صرفه تر نسبت به سایر رقبای خود است؛ در پی رواج استفاده از آلومینیوم در فعالیت های صنعتی، نیاز به تیغ اره های برش مخصوص این فلز نیز وجود دارد. این تیغه ها به علت داشتن فرم ویژه و طراحی بخصوص دندانه ها، بسیارهای سطحی و عمقی دلخواه را به راحتی ایجاد می کند، علاوه بر آن گزینه ای ایده آل برای برش فلزات رنگی، PVC، UPVC و پلی استر به شمار می رود. تیغ اره های دیسکی الماسه آلومینیوم بر از سایز ۲۵۰ تا ۸۰۰ میلیمتر تولید می شوند و امکان خرید نمونه های مختلفی از آنها نیز وجود دارد.

تیغ اره برش آهن

اهمیت بسیار زیاد آهن در صنایع مختلف امری است که عموم افراد نسبت به آن آگاهی دارند، پس می توان دریافت که مهمترین و شاید پرکاربردترین نوع ایغ اره های دیسکی، نمونه های آهن بر هستند که می بایست از ویژگی های بارزی برخوردار باشند. این دسته از تیغ اره ها را را با نام فلز بر نیز می شناسیم و شاهد وجود نمونه های مختلفی از آن در بازارهای داخلی و خارجی هستیم. از تیغ اره های آهن بر در فعالیت های مختلف صنعتی استفاده می شود، برای مثال برش انواع ساندویچ پنل ها با این تیغه ها ممکن است.

فرم و کیفیت متفاوت ساخت دندانه ها نفوذپذیری بسیار ایده آلی را به وجود آورنده اند، در نتیجه برش های انجام شده با آنها بدون شکستگی، سوختگی و یا پریدگی همراه خواهد بود.تیغ اره های دیسکی الماسه آهن بر از سایز ۱۵۰ تا ۳۵۰ میلیمتر تولید می شوند.

خرید تیغ اره دیسکی

خرید تیغ اره دیسکی کیان صنعت

کیان صنعت از اصلی ترین عرضه کنندگان انواع تیغ اره های دیسکی داخلی و خارجی است، از این رو می توانید تنوع بسیار بالایی را در بخش فروشگاه مشاهده نمایید و محصولات متناسب با نیازهای خود را در اختیار گیرید. از آنجایی که بسیاری از مشتریان اطلاعات کافی در زمینه تیغ اره ها ندارند، خدمات مشاوره ای پیش از خرید برای آنها در نظر گرفته شده است. به منظور بهره مندی از این خدمات، از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

تیغ اره نواری الماسه

دستگاه اره نواری چوب بری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.